Neljä vuotiaalta siskonpojaltani kysyttiin kysymys, joka alkoi sanalla Miksi. Hänen vastauksensa oli "koska siksi".             Mun mielestä tää oli aika tyhjentävä vastaus. Vaikka en edes muista kysymystä. Tästä tapauksesta kuitenkin tuli mieleen, että kaikelle löytyy aina vastaus tai syy. 

Mulla on nyt viikon verran ollut niin sanotusti tilanne päällä. Musta tuntuu, että kaikki ärsyttää, kaikki häiritsee, kaikki on jollain tapaa pielessä, kaikki vaan on ihan hanurista. Mua ei hymyilytä, mua väsyttää..ja tätä listaa vois jatkaa loputtomiin. Ajattelin, etten jaksais lähteä viikonlopun menoihin kattelemaan ja kuuntelemaan kuinka toiset esittää ja läsyttää, on niin hitokseen "onnellisia". Mua siis otti se päähän jo reilusti ennakkoon. Koska annan taas muiden tekemisten häiritä ja ärsyttää itseäni. Ihan turhaa, tiedän sen sanomattakin. Tänään bussissa istuessani ja katsellessani maisemia kuuntelin Avenged Sevenfoldin biisiä Far away. Siinä oli joku juttu mikä veti mut pois taas sieltä suosta. Rupes ajatus kirkastumaan. Kysyinkin itseltäni mikä nyt on? Miksi? Ei voinut vastata, koska siksi. Vaan piti ihan oikeasti vähän miettiä. Eikä tarvinnut kovinkaan paljoa käyttää aivosoluja, kun vastaus pulpahti esiin. Mä olen edelleen tyytymätön itseeni ja tällä hetkellä aika paljonkin. Mä en pysty katsomaan ihmisiä silmiin, saati hymyillä. Koitan olla mahdollisimman näkymätön, vaikka sitä en nimenomaan haluisi olla. Eilen tajusin myös sen asian, että tuntuu kuin yritättäisin etsiä tietyn tyyppistä miestä. Skippaan tylysti kaikki muut. Mietinkin, et miks en vaan olisi avoin, iloinen ja ennen kaikkea sosiaalinen kaikille, missä tahansa. Tämän asian , kun liittää tämän päiväiseen pohdintaan niin lopputulos on se, että haluaisin olla helposti lähestyttävä, iloisen oloinen, sosiaalisempi.Tällä hetkellä on vaan se iso lukko taas esteenä, mistä pitäisi päästä irti. Eikä nämä lukot itsestään synny. Kaikelle on aina syynsä. Ja ei, tarkoitus ei ole syyllistää ketään tai yrittää vierittää syytä jonkin/jonkun toisen syyksi. Pointti on se, että jokin asia tai tapahtuma saa mussa aikaan nämä lukkotilanteet. Toivon, että ajan kanssa lukkoja ei syntyisi niin helposti kuin nyt ne vielä syntyvät. Mutta senhän takia tässä tehdään töitä niiden eteen.

 

65657256a920e8f29fd144e12ce5f1f45de5f31a